oehler
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
óra
 
naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
szavazás
Sezinted milyen az oldalam????

Nagyon szuper
Cool
Jó de van még mit tenni rajta
Lehetne egy kicsit jobb
Rossz
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Végigjátszások
Végigjátszások : Star Wars: KOTOR 2 végigjátszás 7/10

Star Wars: KOTOR 2 végigjátszás 7/10

  2005.08.24. 11:53


 

NAR SHADDAA (fősodor)

(TARTALOM)
(Előzmény: Ebon Hawk III, Dantooine után)

Előrebocsátom, hogy kicsit itt nehézkesnek éreztem a történet logikus menetének megőrzése mellett a fő és mellékküldetések szétválogatását, szóval ez egy kissé kaotikusra sikerült...

SPEEDY

  • Célunk, a Nar Shaddaa-n elrejtőzött Jedi Mester megkeresése, viszont ez csak akkor működik, ha felhívjuk magunkra az Exchange figyelmét. Őszintén szólva, bázi sok küldetést lehet megoldani, és vannak olyan közjátékok is, amik hatnak erre a kapcsolatra, megpróbálom ezeket területenként áttekinteni... Jah, no persze mivel én jófiú voltam, igyekeztem borsot törni az Exchange orra alá.

1.       Ebon Hawk leszállási zónája: Itt egyrészt a menekültek támogatása egyértelműen idegesítheti az Exhange-t, főleg az az eset, amikor elzavarjuk a verőlegényeket egy szerencsétlentől. Ugyanakkor a legnagyobb dobás, mikor két kereskedő összecsapásában a rodian Geeda mellé állunk (Trade War). A másik arc, Oondar végül nagyon kiakad ránk, s azzal fenyegetőzik, hogy szerinte nem tettük jól, hogy packáztunk egy Exchanges kereskedővel... Különösebb útmutató itt nem szükséges, mert csak futkosós, beszélgetős elemek vannak.

2.       Szórakoztató negyed: Konkrét küldi itt nincs, viszont egy aprócska kis idegen, Kaalah-Nah némi pénzmagért cserébe bármilyen irányba képes befolyásolni az Exchange véleményét. Ez azonban úgy gondolom, hogy csak végső mentsvárként fordulhat elő. (Már ha valaki következetesen játssza a szerepét.)

3.       Dokkok: Fassa, a dokkfelügyelő Vogga-nak, Goto ellenfelének dolgozik, ezért ha segítünk neki, azzal idegesítjük az Exchange-t. A három várakozó teherhajó helyes dokkolási sorrendjét kell összehoznunk, a hajó azonosítók alapján (Fassa's Freighters). A sorrend: Silver Zephyr, Alakandor, Toosca's Profit. Én a későbbi fejlemények miatt úgy éreztem, hogy eléggé kellemetlen az Exchange számára az is, hogy Lootra feleségét (Aaida) kiszabadítjuk a menekült táborból... legalábbis még csak szóba se akarják hozni a dolgot, csak durcás hallgatás a válasz, mikor szóbahozzuk később (Intergalactic Reunification). Lootra a Flophouse egyik szobájában van, a feleségét pedig a menekülttábor középső részén találjuk, hogy kisétálhasson férjéhez, a menekült negyed bejáratánál posztoló őröket kell kiiktatni.

4.       Menekülttábor: Nos, egy jó fiúnak ezt a legnehezebb talán leírni, mármint röviden. Véleményem szerint, itt ha a menekültek által adott küldetéseket teljesítjük (illetve egyéb problémájukat megoldjuk) eleve fel kell hogy idegesítsük az Exchange-t. Kiemelkedik talán e feladatok közül, mikor megszabadítjuk Nadaa lányát (Sold to the Hutt), illetve mikor elérjük, hogy az Exchange több helyet adjon a menekülteknek (Refugee Woes). Ez a helyfelszabadító küldi kapcsolódik a Plague Carrier küldihez is valamelyest...



NAR SHADDAA
Elindulunk a Nar Shaddaa felé. Atton tart egy kis ismertetőt a holdról. Elég bizarr hely lehet, keresve se találnánk jobb búvóhelyet. Huttok és a galaxis söpredéke, zsoldosok, fejvadászok központja, bár a háborút követően nagyon sok szerencsétlen menekült is ott ragadt...

Aztán hirtelen váltás, és látjuk, ahogy megjelenik egy droid, ácsingozó idegenek gyűrűjében, majd kivetít egy alakot. Valami fejvadász röpgyűlésnek vagyunk a szemtanúi, ahol a főcsősz kinyilvánítja, miszerint nem lehet bántani a Jedit, annak ellenére, hogy nemsokára megérkezik a Nar Shaddaa-ra. A kis kompánia nem igazán érti a dolgot, mire a vetített alak kifejti a zseniális elképzelést: egy Jedi még több Jedit is vonzhat. Aha. A fejvadászok nem igazán lettek meggyőzve, s az épületes párbeszéd majdnem vérfürdőbe torkollik... ha másra nem is jó ez a kis találka, azt mindenesetre megtudjuk, hogy egész szép számú ellenfél várja, hogy a torkunkra léphessen (van itt minden, valami Zhug família, twi'lek szépségek, HK-50akárhányas droidok, sőt, még egy vérgőzös vuki is). Mindenesetre elvileg nem kell tőlük tartani, ők ui. Goto parancsa értelmében nem kezdeményezhetnek támadást (viszont védekezni védekezhetnek, khmm... provokáció szaga van a dolognak). A megbeszélés végén egy bájos twi'lek hölgyemény megjegyzi, hogy Goto meg nem támadási parancsa nem vonatkozik a Jedi kísérőire... ajaj...

E kis közjáték után a csapat teljes fényében ott álldogál egy leszálló platón: Atton megint okos megjegyzéseket tesz, szerinte le kellene cserélni a hajó azonosító kódját, és akkor nem lesz gondunk, ha visszatérünk a normális hajózó közösségbe. Nem kell aggódnunk, hogy csak úgy letettük a hajót, itt nincsenek dokkoló hatóságok, senki sem szólhat be... viszont jobb lesz, ha felkötjük a gatyánkat, mert itt a holdon a legrosszabbra számíthatunk... Kicsit bizonytalan a főkari, hogy merre is induljon a Jedi keresésére, mire a Banya felhívja a figyelmet Visasra, hogy ő különleges képességével lehet, érzékeli majd a Jedi delikvenst... Visas is tesz valami támogató megjegyzést, mire Hópihe totálisan ledorombolja. Hmm, remélhetőleg ez a két iszonyatos keblekkel megáldott nőszemély talál valami helyet itt a huttok mocsaras bolygója felett lebegő holdon, ahol egy jó kis iszapbirkózással levezethetik a feszültséget...

Kedves kis tromfként Atton laza beszólásaira megjelenik egy kis röpködő izé, és közli, hogy rossz helyen járunk, mert ez az ő landolási területe, s ráadásul nemsokára jön egy másik hajó, tehát ideje lenne elhúznunk. Rendkívüli észlelési képességeinkkel (AWA) megérezzük, hogy "fickónak" elég lesz 50 CRD is, hogy békén hagyjon. No, erre ugyan abbahagyja a b@szogatást, de azért figyelmeztet, ha jön a másik hajó, akkor meg kell velük majd egyeznünk.



REFUGEE LANDING PAD
Amint belépünk a folyosókra, máris a jól megszokott közhelybe botlunk, két bunyevác fenyeget egy szerencsétlent, azaz itteni viszonylatban menekültet. Közbeavatkozunk. A beszélgetés során kiderül, hogy az Exchange-el csak kétféleképp vehetjük fel a kapcsolatot (őszintén szólva, az valamiért kiesett, hogy miért is kell éppen velük felvenni a kapcsolatot?)... vagy benyalunk, vagy benyomunk egyet. Felajánljuk békítőleg, hogy visszakísérjük a bácsikát a menekülttáborba, de még mindig izmoznak (hogy azért jól verjük meg, ha már visszavisszük). Nos, itt elég volt az épülésből. Átváltunk népnevelőbe, majd felvesszük az elhullott tárgyakat (bár nem mi ejtettük el őket). Ezt követően oldottabban beszélgethetünk menekült pártfogoltunkkal. Kiderül, hogy az izomagyúak megbízója valami Visquis nevű quarren, aki az Exchange egyik embere. A menekülteket használja olcsó munkaerőnek... ami még nem is akkora probléma, de mostanában rendszeresen szívatják szegény nyomorultakat. Nagyon szigorúan fogják őket a menekülttáborban, emberek tűnnek el, másokat megvernek, minden látható ok nélkül. Feszkó van. Ha találkozni akarunk vele, csak tegyük a dolgunkat, ők úgyis figyelnek, s jelentkeznek, ha akarnak... ígéretes.

Továbbmenve mindjárt egy másik menekülttel futunk össze, aki némi pénzért cserébe információval lát el. Elmeséli, hogy nagyon könnyű idekerülni, de annál nehezebb elmenni innen. Ha valakit keres az ember, akkor az Exchange-el kell felvennie a kapcsolatot, de nem a minden sarkon megtalálható bunyevácokkal, hanem a hierarchiában valami magasabb szinten álló arccal. Beszélgetünk vele a Jedikről (hiszen azt keresnénk, vagy mijaszösz), s mikor bevalljuk neki, hogy a főkari is az, teljesen elérzékenyül, s közli, hogy gyűjt nekünk infót (LSP).

Kicsit odébb megint áll egy menekült, pénzt kér. Adunk neki, mer' jó fejek vagyunk, pénzünk mint a pelyva. No persze ezt már a Banya nem hagyhatja szó nélkül, szerencsére nincs velünk, így csak az agyunkba turkászik bele. Elkezd megint filozofálgatni... szerinte butaságot csináltunk, csak még több fájdalmat szabadítunk el az adakozásunkkal... miközben sutymorog, látjuk, ahogy a menekültet valaki el kezdi molesztálni, majd leveri, mint vak a poharat, feltehetőleg azért az összegért, amit éppen most adtunk neki. Hmm. A Banya szerint lehet, hogy az adakozó kéz több kárt okoz, mint hasznot. Azt válaszoljuk neki, hogy gondolkodunk majd azon, amit elmondott (INF+ Kreia).

Kis közjáték színesíti ismét az életünket, ahogy eltávolodunk az információt adó menekülttől, látjuk, hogy beszél egy dögös macával (tuti társ lesz belőle!), aki a főkari után érdeklődik. Sőt, úgy tűnik, még azt is tudja, hogy Jedik vagyunk.

Találkozunk még egy menekülttel, akitől az exchanges tuskók valami pénzt akarnak behajtani. A fickó roppant talpraesett, azzal vágja ki magát, hogy a főkarit nevezi meg, mint akinél ott van a tartozás maradéka... Szép húzás. Rajtunk áll, hogy miként oldjuk meg a kérdést, 500 CR-tel tartozik, megadhatjuk a pénzt, vagy közölhetjük a tuskókkal, hogy a védelmünk alatt áll a fickó (PER). (Gondolom meg is ölhetjük őket, de ez nem alternatíva, khmm.) A tuskók morgolódva elvonulnak, bár lehet, hogy még később. Atton kommentálja az eseményeket, amit mi csillogó szemmel, áldásra nyújtott kézzel lereagálunk: mindenkin segítünk, akin csak tudunk! A csirkefogó meglehetősen cinikus választ ad, de látszik azért, hogy tetszik neki a dolog (INF+ Atton). Beszélünk a szerencsétlen adóssal, Rutummal. Elég határozott véleménye van a főkariról... szerinte megőrült, hiszen most az exchanges tuskók még többen jönnek vissza. Hmmm. Megkérdezzük tőle, hallott-e valami Jedi mesterről, egy bizonyos Zez-Kai Ell-ről... erre még inkább hülyének néz. Szerinte, ha lenne itt egy Jedi, akkor tuti megpróbálna segíteni az embereken, de ennek semmi nyoma. A fickó elrohan... Bao-Dur is kommentálja a szitut, alapvetően ő is pozitívan áll az eseményekhez. Szerinte jó fejek voltunk, s ez igazi csoda a háború szörnyűségei után. Bevallja, hogy ezért van velünk, mert segítünk (INF+ BD).

Az egyik beugróban egy érdekes alakba, Vossk-ba botlunk. Ex-Jedinek szólít, khm, nos ennyit az inkognitóról. Kis hátteret ad a Nar Shaddaa-n dolgozó fejvadászokról. Ő is az volt, de már felhagyott a dologgal, nem tiszteli a többieket. Kesereg, hogy már a fejvadászat sem a régi, a jelenlegi "ügyintézők" bérgyilkosok, vagy szimpla kis gyilkosok, a mesterség elveszítette régi fényét. A klánoknak vannak törvényeik. Az egyik ilyen, hogy egymást nem vadásszák, ha közös prédára vadásznak... és mivel most mindenki Jedire vadászik, elég nagy a nyugalom. Beszámol arról is, hogy milyen klánok dolgoznak a holdon... ott vannak pl. a gondok, ezek fura, bogárszerű lények, viszont rendkívül hatékonyak. Vannak twi'lek bigék, táncosok, Sun Twins kódnév alatt futnak. Van egy durosi csapat, a Zhug testvérek, sokan vanak és családnak tekintik magukat (persze nem igazi család). No és persze a fejvadász droidok kis csapata és képviseli magát. Külön megemlít két magányos farkast, az egyik Hanharr a vuki (nagyon veszélyes, ha bedühödik, akkor megállíthatatlan), a másik pedig Mira (korábban Hanharr rabszolgája volt, de megszökött tőle). Mira a legjobb, és ő tradicionális vadász is, abban az értelemben, hogy nem szeret ölni, inkább elfogja a célpontot. Készüljünk fel arra, hogy a vadászok mind felismernek majd... ha azt akarjuk, hogy még jobban észrevegyenek, csak bajt kell keverni...
(Vissza)

(Trade War) Az egyik beugróban áll egy rodian kereskedő, Geeda. Látja rajtunk, hogy háború viselt emberek vagyunk. Számkivetett egyébként, a törzse kiutálta, mert annyira perverz, hogy kedveli az embereket. Megnézzük a készleteit, van néhány érdekes cucca, fénykard kristályok is. Hmm.

Továbbhaladva egy újabb kereskedővel találkozunk. Oondar haragszik Geeda-ra, sőt, fizetne annak, aki segítene eltávolítani a rodian nőt. Nagyon rokonszenves figura (mint egy közúti baleset), csak akkor mutatja meg az árukészletét, ha foglalkozunk a lánnyal. Diszkontot is ígér. Közöljük Geeda-val a jó hírt, hogy van egy ilyen elszánt ellenfele... ő is ígér diszkontot, kvázi ráígér Oodar ajánlatára. Visszamegyünk az ártányhoz, értelemszerűen nem túl lelkes. Megfenyegeti a karaktert, hogy ráuszítja az Exchanget, mert nem tartottuk meg a szavunkat. Mikor visszatérünk Geeda-hoz, csak annyit mond, hogy nekünk kell eldönteni, mit akarunk, Oodar ajánlatára nem tud ráígérni... Kérdés, hogy mi mit akarunk. Oondar fegyverkereskedő, kiépített bizniccel, ő meg még új itt, csak most építi a kapcsolatait. Kérdés, hogy a könnyű, rövid utat választjuk-e, ahol mindent megkapunk, vagy a hosszabbat, ami bizonytalan, és lehet, hogy semmi haszon sem lesz. Hát, ez szuper felvezetés, igazi példabeszédet hallunk. Geeda mellé állunk a vitában. Oodar persze kiborul, fenyegetőzik, hogy senki sem fog velünk üzletet kötni, mert megszegtük egy Exchange kereskedőnek adott szavunkat. Jobb lesz, ha jól berezelünk!

Érdekes módon e kisebb összeütközést követően mégis tudtunk Oondar-tól vásárolni. De mikor közöljük vele, hogy Geeda-t választottuk, pöfögve elrohan. Szerinte az Exchange nem fog örülni a dolognak (250 XP, LSP).
(Vissza)

(New Trade Route) Visszatérve Geedahoz kiderül, hogy döntésünk miatt stabilizálódott a helyzete, s képes lesz fejleszteni is a piacait. Talán dolgozhatnánk együtt is, segíthetnénk neki újabb kapcsolatokat keresni, illetve megalapozni az üzletet a Dantooine-on és az Onderon-on.

Közöljük vele, hogy a Dantooine már biztonságos, ott már lerendeztük a dolgokat., oda már utazhat. Örül. Mi is. (500 XP) Rendkívül pozitív, hogy a termékskálája ennek köszönhetően bővül, nem is rossz! Sőt!!!



ENTERTAINMENT PROMENADE
Fősodor szintjén nem sok minden van itt. A bejárattól jobbra álldogál egy kis denevér-malac fejű lény, Kaalah-Nah, beszélgethetünk vele jó pár dologról (l. mellékküldetések rész), de van egy olyan párbeszéd lehetőség is (mikor az Exhange kerül szóba), melynek végén kiderül, hogy tudja befolyásolni az Exchange és a főkari viszonyát. Cirka 2.000 CR-ért kívánságunknak megfelelően jó, vagy rossz irányba befolyásolja a kapcsolatot.

Ha végeztünk itt mindennel, érdemes megint beszélni vele, hogy az Exchange miként vélekedik szerény személyünkről (és örömmel halljuk, hogy megkaptuk a ''labdáznának-a-fejeddel-vazze'' minősítést).
(Vissza)



DOKK
Következő felfedezésre váró hely a dokkok. Legalábbis oda megyünk. Beléptünkkor egy kis moziból kiderül, hogy Vogga, a hutt felbérelt egy Hanharr nevű vukit, hogy gyilkolja meg Goto-t. A vuki eddig nem járt sikerrel. Vogga azzal hecceli, hogy talán nem is olyan jó fejvadász, és hogy talán AZT a nőt, valami Mira nevű hölgyeményt kellene megbízni a dologgal (aki ugyan nem hajlandó ölni, de talán pénzért megváltoztatja ezt a tradicionális elképzelését). A vuki ezen annyira bedühödik, hogy majdnem felszeleteli az óriás csigát, de a hutt ölebei (kath houndoknak néznek ki) figyelmeztetőleg rámorrantanak. Hanharr ígéretet tesz a gyilokra...

A dokkban túl sok érdekes nincs, csak egy Fassa nevű twi'lek lézeng középtájt. Vogga teherhajóinak dokkolását, indulását felügyeli. Az üzlet pocsékul megy, a teherhajókat elrabolják, nincs forgalom. Üzemanyagnak is híján vannak. Goto meg az Exchange nyúlja le a hajókat, ha Voggának kimegy egy teherhajója, tuti nem tér vissza. Ha segíteni akarunk, beszéljünk Voggával...

Fassa egyébként szintén jó arra, hogy megszondázzuk, miként is állunk az Exchange-nél, már éppen eléggé fáj a fejük a főkari miatt. Szerinte inkább Vogga-val kellene felvenni a kapcsolatot, ott van valahol a dokk körzetének északi részén.

Igen jó kis hely az ún. Flophouse, aminek a bejárata Fassa mögött található. Érdemes mindenkivel szót váltani, sőt... egyedül a mandalorianokkal nem jutottam semmire (meg az egyik szobában volt egy magára hagyott, elég jó cuccokkal megpakolt hátizsák).

Bemehetünk éppen a csigához, dumcsizni. Az előszobában van egy bith. Elmeséli, hogy Vogga üldögél a legnagyobb üzemanyag készleten, most hogy a Peragus darabjaira hullott. A baj csak az, hogy nem hajlandó szállítani, amíg Goto hajói lenyúlják az ő teherszállítóit. Az árak meg csak mennek fel, a készletek meg zárolva vannak. A bith azért van, hogy meggyőzze a huttot, szállítson a Citadella állomásra (nem áruljuk el, hogy ez minket is érdekel). Sajnos úgy tűnik, Goto lenyomta Voggát, s a hutt most nem tudja, mit is csináljon.

Bemehetünk a raktárba is, de sok értelme nincs, új infót se tudunk meg, és minden zárva. A raktárban csak droidok dolgoznak, nagy tételben talán még vennének is robotokat.

Audienciát nyerünk Vogga szent személye előtt (vagy Goto-ra, vagy a hajókra kell hivatkozni). Kvázi azt meséli el, amit a bith is elmondott... Ha üzemanyagot akarunk szerezni, először Goto hajóival, sőt, magával Gotoval kell foglalkozni... a feladat adott.

Innen, a dokk körzetéből érhető el a Jekk'Jekk Tarr is. Beléptünkkor figyelmeztetnek, hogy humánként ne számítsunk semmi jóra odabent. A büfésfiú leszólít a pultnál. Szép szarva van. Itallal nem szolgálhatnak, ez a hely nem azért van. Ide járnak relaxálni azok a fajok, akiknek nem megfelelő alapból a Nar Shaddaa levegője. Öt kamra van, egy infravörös, egy száraz (úgy tűnik, ez annak a fajnak a kedvence, amelyhez a Lunar Shadow kapitánya is tartozik), és két mérgező szoba a gandoknak (igen, az ötödik helységről nem esik szó). A gandok fészke itt van a Jekk'Jekk Tarr-ban. Mintha várnának valakire, vagy valamire. Azt tanácsolja, hogy a fejvadászokat ne hozzuk szóba (jó vicc, mintha bárki is hajlandó lenne velünk beszélni). Körülnézünk, egyetlen twi'lek hajlandó velünk beszélni, tőle tudjuk meg, hogy van itt az Exhange-nek is egy privát lakosztálya (az ötödik szoba), s csak magas rangú tagok járnak oda. Nem kell aggódni, ha úgy viselkedünk ahogy eddig, hamarosan odajutunk...

Amint haladunk a hármas pylon felé, szemtanúi leszünk Mira és Hanharr összetűzésének, s úgy tűnik, a vuki az ellenségesebb. Valami life debt-ről van szó kettejük között, de nem derül ki, hogy miként keletkezett. Mira számára meglehetősen torokszorító a találkozás, de végül elválnak, Hanharr elengedi a nőt...
(Vissza)

(Power Shortage: Bonus Mission; Fassa's Freighters) Amikor először beszélgetünk vele, Fassa közli, hogy épp elég baja van a hajókkal, meg a pylonokkal (ezeknek valami köze van a dokkoláshoz). Az energia ellátásuk komolyan megsérült, egy időben csak egyetlen pylon működőképes, s így nem lehet elég gyorsan behozni a hajókat. Ha segítünk a hajókon, akkor talán Fassa később hajlandó lesz nekünk segíteni.

A Fassa közelében levő irányítópulton keresztül lehet az energiát a pylonokba irányítani. Az egyes pylonok irányítópultja csak akkor aktív, ha van benne energia. Fassa megadja a kódokat minden pylonhoz, ott lehet leolvasni az egyes hajók azonosítóját (ID). Nekünk kell kitalálni, megadni, hogy milyen sorrendben érkezzenek a hajók. Az a teherhajó élvez prioritást, melynél az azonosító számsor első két tagja magasabb. Ha az első két szám megegyezik, akkor az utolsó három szám dönti el a dolgot (pl. a D-15-154-111 elsőbbséget élvez a P-11-115-999-el szemben). A két első szám mindig megegyezik a második számcsoport első két számjegyével. Az ID-ket a pylonok konzoljairól lehet leolvasni, de nem lesz mindenhol elérhető a teljes azonosító. Három teherhajó sorrendjét kell megadni.

A pylonok energiáit a CU skillünk segítségével helyrehozhatjuk (250 XP), ezt követően minden pylon képes egy időben működni, megtakarítunk egy kis kapcsolgatást... (elvileg erre a célra jó egy másik küldetésben (Overtaxed Ithorian) megszerezhető energia telep is, de azt NE használjuk el erre). Célszerű végigfutkorászni az összes pylont, bár ezzel nevetségesen egyszerű lesz a feladat... (ööö, lehet, hogy a hajók nevét eléírtam, de olvashatatlanok voltak a jegyzeteim :-) ):

Hajó

Pylon 1

Pylon 2

Pylon 3

Sorrend

Silver Zephyr

I-9x-xxx-x2x

I-xx-967-xx1

I-96-967-521

1

Toosca's Profit

E-xx-4x1-1x8

E-45-451-118

E-4x-xxx-x18

3

Alakandor

S-49-491-937

S-x9-4xx-xxx

S-x9-4xx-93x

2


Miután megadtuk a sorrendet (500 XP), érdemes beszélni Fassa-val, bár úgy tűnik, nem érdekli a dolog, mégis hálás, kapunk tőle egy tárgyat is.

TIPP: Fassa ajándéka véletlenszerűen generálódik, és a beszélgetés sima újratöltésével más tárgyat kapunk.
(Vissza)

(Intergalactic Reunification) Egy Lootra nevű humán kesereg az egyik szobában, a feleségét (Aaida) keresi, akivel elszakadtak egymástól. Lehet, hogy az asszony a menekült szektorban van, de ő oda nem tud bejutni, mert az Exchange igen erősen őrzi a helyet... valami miatt terrorizálják az ott élő menekülteket. Elvállaljuk, hogy utánanézünk a hölgynek, ha arra járunk...
Két őr áll a bejáratnál, roppant harciasak. Néhány szót azért lehet velük váltani. Lootra is szóba kerül, azt mondják, a főnök határozott rendelkezése volt, hogy ne engedjék be az úriembert a menekült negyed területére. A főnök egyébként a nyugati részben van (nem mintha érdekelne). Volt egy félresikerült beszólásunk, amit fenyegetésnek vettek, és így kénytelenek vagyunk harcolni velük. A küzdelem után, kiderül, hogy ezt jól is tettük, mert a napló azzal az információval frissül, hogy most már szabad az út Lootra felesége előtt, ha esetleg ki szeretnénk szabadítani. Úgy tűnik, baj lett volna, ha még itt találja őket Aaida menekülés közben...
Lootra feleségét, Aaidat a menekült tábor középső részén találjuk meg. Szomorúan közli, hogy a háború során elvesztette a férjét. A Telosról származnak, a Sith támadáskor veszítették el egymást, élő mementói a pusztulásnak. Közöljük vele, hogy Lootra itt van, ő meg nyugodtan mehet, mert megtisztítottuk az utat az Exchanges fajankóktól. Öröm hegyek (1.000 XP, LSP).
Ha ezt követően megyünk el a Refugee Sector Exchanges vezetőjéhez, már nem hajlandó beszélni Lootra ügyéről.
Érdemes elmenni még egyszer a Flophouse-ba, megnézni a turbékoló gerlepárt, de főleg azért, mert Lootra egy fénykarddal hálálja meg áldásos tevékenységünket!

TIPP: Véletlenszerűen generálódó fénykard!
(Vissza)



REFUGEE SECTOR
Az őrökön túljutva (l. Intergalactic Reunification küldetés) lefelé haladunk, és máris elénk tárul a csodálatos menekülttábor (itt gyakorlatilag nincs olyan beszélgetés, ami ne kapcsolódna küldetéshez, ezért így térek ki rájuk). Itt is igaz a KotOR univerzum általános szabálya, ha a járókelőket kérdezgetjük, akkor jó kis háttér infókhoz jutunk (ami mondjuk később úgy is kiderül :-) ), pl. van valami Serocco banda, akik öldösik néha a menekülteket; valaki belopózhatna a fő Exchanges táborába, és kirámolhatná; valami Hussef a "főnök" itt a menekülteknél, mert azt javasolják, forduljunk hozzá...

Az egyetlen érdekes fejlemény ezen a területen a számtalan mellékküldin (és öldöklésen) kívül, hogy Attont az itt kapott információk után képezhetjük Jedivé. Megjelenik két twi'lek, akik figyelmeztetnek arra, hogy társunk nem az, akinek gondoljuk, s hogy vigyázzunk vele (nem katona, hanem sokat próbált gyilkos). Ha ezt követően "számonkérő" beszélgetést kezdeményezünk a széltolóval, és már elég nagy a befolyásunk felette, akkor elérhetjük, hogy Jedi legyen (részletesebben a karakter szekcióban). Nagy általánosságban elég annyi a kérdésről, hogy Atton mindenféle furfangó-finigen módszerekkel Jedikre vadászott...

A keleti szárnyon található a Serocco banda, nyugati részen pedig az Exchange, mivel jelenlétük gyakorlatilag csak küldihez kapcsolható, ott térek ki a velük való kapcsolatra (Refugee Woes küldetés).

Ha végeztünk minden küldetéssel, nincs más, mint bezsebelni az esetleges jutalmakat (kinyitogatni a zárt konténereket, ahol csak elhagytunk párat), és elhagyni a menekült negyedet.
(Vissza)

Fősodorhoz kapcsolódó küldetések:
(Plague Carrier) Az ajtóban (északi bejárat), mindjárt jobbra egy Geriel nevű fickó agonizál. A többi menekült szerint is beteg, s félnek, hogy akár az egész negyedet megfertőzheti. Nagyon gyors lefolyású betegséget kapott el... Neki állunk gyógyítani (bár a szövegből úgy tűnik, hogy a menekült negyedet felügyelő Exchanges főnök is meggyőzhető lenne vele kapcsolatban valamiről...), s bár elég béna elsősegély képességekkel bír a főkari (2+8 TI) sikerül kikúrálni. Életünk kockáztatásával, wow! Ha velünk van Hópihe, akkor elismerését fejezi ki az önfeláldozásunkért. Jutalmunk busás a szakadt menekülthöz képest, ad egy fénykard upgradet (500 XP, LSP). (Ez egyébként véletlenszerű, újratöltéssel módosul.)
(Vissza)

(Sold to the Hutt) A NY-i folyosón áll egy Nadaa nevű hölgy, nekünk szegezi a kérdést, hogy mi vittük-e el a lányát. Heh?! Elmondja, hogy valaki elvitte a kislányt, hogy eladják a huttoknak. 600 CR-el tartozik Saquesh-nek, az Exchanges felügyelőnek. Megígérjük neki, hogy segítünk kiszabadítani a lányt.
Mikor szemben állunk a polipfejű Exchange miniboss-szal, Saquesh-el, szóba hozzuk az elrabolt kislányt. El akarja adni a huttoknak, de hajlandó jó pénzért megválni tőle. Hát, ez annyira nem tetszik, "nyomatékosan" kérjük, hogy engedje el a lányt, de nem jön be a dolog, s nekünk támad az embereivel. Igazi vérfürdő kezdődik, mi fürdünk.
Ha végigpofoztunk mindenkit, már kinyithatjuk azt a bizonyos bezárt ajtót (DNY-i folyosó, alulról a második szoba), s miután egy épületes beszélgetést folytatunk a kislánnyal, majd haza futtatjuk (1.500 XP). Nadaa-hoz még érdemes visszamenni, mert ad valami extra tárgyjutalmat is, nálam véletlenszerűen legenerálódó páncél/fegyver uprade volt a cucc. Itt is lehet szórakozni az újratöltögetéssel.
(Vissza)

(Refugee Woes) A már korábban említett Hussef (terület közepe), beszél erről a dologról. Valamiféle vezetőnek számít a menekültek között. Elmondja, hogy mostanában kicsit sz@rabb a helyzetük, mint korábban volt, mert lakhelyüket egyik oldalról az Exchange, másik oldalról meg a Serocco banda karcsúsítgatja (régen ők lakták az egész területet). A Serocco nem sok vizet zavar (hah!), de az Exchange rendszeresen elrabolja az embereket, hogy rabszolgának adják el őket. Nagy segítséget jelentene, ha bármelyik csoportot rábírjuk arra, hogy enyhítsen a szorításon.
Elmegyünk a keleti blokkba, egy zárt ajtó előtt őrök állnak. Na ők a Serocco banda oszlopos tagjai. Kis trükkel - arra hivatkozva, hogy segítünk nekik megszabadulni az Exchange-től) meggyőzzük őket (PER), hogy engedjenek be. Beszélünk a főnökkel, s úgy tűnik sikerül a lelkére hatni, nem fogják olyan keményen cseszegetni a menekülteket (2.000 XP, Refugee Woes).
A beszélgetés ezt követően vakvágányra tér, mikor megpróbáljuk rábeszélni őket, hogy támadják meg az Exhanget, pórul járunk, és kiborul a bili. ("Hát ilyen hülyének nézel minket, vazze!" - A hecc kedvéért egyszer úgyis beszéltünk velük erről, hogy már a fél Exchanget kiirtottuk, még akkor ellenségesen álltak az ötlethez.) Ha elkerüljük ezt a párbeszéd opciót, akkor is könnyű velük össze akasztani a bajszot, mert ha kinyitunk egy bezárt ajtót, mindjárt ellenségesek lesznek... Szóval, csak óvatosan, ki-ki ízlése szerint.
Átsétálunk az Exchange területére, a nyugati részre. Annak ellenére, hogy az ajtón állókat levertük, úgy tűnik, senki sem áll az utunkban. (Van egy bezárt ajtó, ami előtt őr áll, no, azt ne nyissuk ki, mert akkor vérfürdő lesz... úgyis az lesz, khmm.) Nem nyúlva semmihez, megkeressük a központi szobát, ahol a Saquesh nevű díszpinttyel váltunk néhány szót. Ő az akit tisztelnünk kellene. Kellene. Sajnos nem megy. Utálja az embereket, mert úgy általában gyengének tartja őket. No jó. Hazudunk neki Geriel betegségéről (hiszen már meggyógyítottuk), de benyalja a dolgot, s ezzel elérjük, hogy nagyobb helyet adnak a menekülteknek (2.000 XP, Refugee Woes), persze még azt meg kell ígérnünk, hogy a beteggel foglalkozunk

 
háttérzene
 
kedvenc linkek
 
számláló
Indulás: 2005-08-22
 
chat
 
Star Wars
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?